0
  • Hjem
  • Engangskjøp
  • Abonnementer
  • Tidligere bokser
  • Vanlige spørsmål
  • Hvem står bak duobox?
Duobox
0

Vilkår og betingelser

1. Om oss

Vi er Duobox AS, et selskap registrert i Norge med organisasjonsnummer 834522152 og forretningsadresse Sognsveien 110D, 0860 Oslo. I disse vilkårene refereres det til oss som "Duobox", "vi", "oss" eller "vår".

 

2. Generelle vilkår

Disse vilkårene og betingelsene ("Vilkårene") gjelder for din bruk av vår nettside og nettbutikk ("Nettsiden"), samt kjøp av våre abonnementer og produkter ("Tjenestene"). Ved å bruke våre Tjenester godtar du å være bundet av disse Vilkårene. Les dem nøye før du foretar en bestilling.

 

3. Kontaktinformasjon

Har du spørsmål eller trenger hjelp? Kontakt oss gjerne på e-post: kontakt@duobox.no.

 

4. Endringer i vilkårene

Vi kan oppdatere disse Vilkårene fra tid til annen for å reflektere endringer i våre Tjenester eller lovpålagte krav. Oppdateringer vil bli publisert på Nettsiden, og du vil bli varslet om vesentlige endringer minst 14 dager før de trer i kraft. Ved å fortsette å bruke Tjenestene etter slik varsling, aksepterer du de oppdaterte Vilkårene.

 

5. Avtaleinngåelse og hyppighet - Opprettelse av konto og bestillinger

Du må være minst 18 år for å opprette en konto og bestille hos Duobox. Hver kunde kan kun ha én konto, men kan ha flere abonnementer knyttet til denne. Vi forbeholder oss retten til å suspendere eller avslutte din konto ved mistanke om misbruk eller opprettelse av flere kontoer.

Når du legger inn en bestilling, vil du motta en bekreftelse på e-post. Avtalen mellom deg og oss anses inngått når du mottar denne bekreftelsen eller når produktet er levert til deg. Alle bestillinger er avhengig av tilgjengelighet, og vi forbeholder oss retten til å avvise eller kansellere bestillinger ved feil, lagerbeholdning eller andre gyldige grunner.

Abonnementet ditt vil fortsette inntil det sies opp, som beskrevet i punkt 13 nedenfor.

 

6. Pris og betaling

6.1 Priser på produkter og abonnementer

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA) med mindre annet er oppgitt. Eventuelle tilleggskostnader, som frakt eller avgifter, vil bli spesifisert før betaling.

 

6.2 Prisendringer

Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på våre Tjenester. Ved prisendringer som påvirker ditt aktive abonnement, vil vi informere deg minst 14 dager i forveien. Du har da rett til å si opp abonnementet før prisendringen trer i kraft.

 

6.3 Betalingsmetoder

Vi aksepterer de betalingsmetoder som er oppgitt på Nettsiden. Ved å oppgi betalingsinformasjon bekrefter du at du er autorisert til å bruke betalingsmetoden og at vi kan belaste deg for de avtalte beløpene. Du er ansvarlig for å holde betalingsinformasjonen oppdatert.

 

6.4 Manglende betaling

Dersom vi ikke kan trekke betalingen ved forfallsdato, vil vi forsøke å kontakte deg for å oppdatere betalingsinformasjonen. Vi forbeholder oss retten til å suspendere eller avslutte Tjenestene inntil betaling er mottatt. Ved manglende betaling kan vi også pålegge ekstra gebyrer for å dekke våre kostnader.

 

6.5 Suspensjon på grunn av manglende betaling

Hvis vi ikke mottar betaling etter flere forsøk, kan vi suspendere ditt abonnement eller stanse leveringen av produkter inntil utestående beløp er betalt. Vi forbeholder oss også retten til å avslutte avtalen med deg ved vedvarende manglende betaling.

 

6.6 Bruk av bonuspoeng som betalingsmiddel

Vi kan tilby et bonuspoengsystem der du opptjener poeng ved spesifikke handlinger, som å skrive anmeldelser eller verve venner. Disse poengene kan brukes til kjøp i vår nettbutikk i henhold til gjeldende regler. Poengene kan ikke innløses i kontanter og kan være underlagt utløpsdatoer.

 

7. Leveringstid

7.1 Bestillinger i nettbutikken

For produkter kjøpt i nettbutikken vil estimert leveringstid oppgis ved bestilling. Leveringstiden kan variere avhengig av produktets tilgjengelighet og din leveringsadresse.

 

7.2 Abonnementsbokser

Når du starter et abonnement, vil din første boks normalt sendes innen 10 virkedager etter at betalingen er mottatt, med mindre annet er oppgitt. Påfølgende bokser sendes i henhold til din abonnementstype og betalingsplan.

 

7.3 Feilaktig leveringsinformasjon

Du er ansvarlig for å oppgi korrekt og fullstendig leveringsadresse. Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende levering som følge av feilaktig informasjon fra din side. Eventuelle ekstra kostnader ved omlevering kan bli belastet deg.

 

7.4 Forsinkelser utenfor vår kontroll

Ved forsinkelser som skyldes forhold utenfor vår kontroll (for eksempel force majeure), vil vi informere deg så snart som mulig. Ved vesentlige forsinkelser har du rett til å kansellere bestillingen og få refundert beløpet.

 

7.5 Pause på grunn av gjentatt manglende henting

Dersom du gjentatte ganger unnlater å hente din boks eller pakke, forbeholder vi oss retten til å sette abonnementet ditt på pause inntil situasjonen er avklart. Kontakt oss for å reaktivere abonnementet og eventuelt endre leveringsalternativ.

 

8. Bonuspoeng

Vi kan tilby et bonuspoengsystem der du opptjener poeng ved spesifikke handlinger, som å skrive anmeldelser eller verve venner. Poengene kan brukes til kjøp i vår nettbutikk i henhold til gjeldende regler. Poengene er personlige, kan ikke overføres, og har en gyldighetsperiode på 12 måneder fra opptjening.

 

9. Verv en venn, rabattkoder, kampanjer og gavekort

9.1 Verv en venn

Du kan motta fordeler ved å verve nye kunder gjennom vårt verveprogram. Vervinger skal skje i henhold til programreglene og skal ikke misbrukes til kommersielle formål. Vi forbeholder oss retten til å begrense antall vervinger og til å suspendere fordeler ved mistanke om misbruk.

 

9.2 Rabattkoder og kampanjer

Rabattkoder og kampanjer kan være underlagt spesifikke vilkår og gyldighetsperioder. Disse kan ikke kombineres med andre tilbud med mindre det uttrykkelig er oppgitt. Misbruk av rabattkoder kan føre til kansellering av bestillinger og/eller fordeler.

9.3. Gavekort-abonnement

Vi tilbyr gavekort som kan brukes til å løse inn et visst antall bokser eller til å bestille produkter opp til en bestemt verdi, avhengig av tilgjengelige tilbud. Når gavekortet er innløst, må det brukes i sin helhet; det er ikke mulig å pause og fortsette gavekort-abonnementet senere.

Personen som mottar gavekortet må opprette en konto hos Duobox for å registrere og løse inn gavekortet. Ved opprettelse av kontoen kan det være nødvendig å oppgi betalingsinformasjon. Dersom mottakeren ikke ønsker å fornye abonnementet etter at gavekortperioden utløper, må abonnementet sies opp senest fjorten (14) dager før utløpet av perioden.

Automatisk fornyelse: Gavekort betales på forhånd. Etter utløpet av gavekortperioden vil abonnementet automatisk fortsette som et ordinært abonnement, og avgifter vil bli trukket i henhold til den oppgitte betalingsmetoden, med mindre abonnementet sies opp i henhold til våre oppsigelsesregler.

Gyldighetsperiode: Gavekort er gyldige i ett (1) år fra kjøpsdatoen. Ubrukte gavekort vil automatisk bli kansellert etter utløpsdatoen, og kan ikke refunderes eller fornyes.

 

10. Duobox’ nettbutikk

Våre produkter er tilgjengelige så lenge lageret rekker. Vi forbeholder oss retten til å begrense antall produkter per kunde og til å avvise bestillinger ved mistanke om videresalg eller misbruk. Produktinformasjon, inkludert priser og tilgjengelighet, kan endres uten varsel.

 

11. Duobox’ nettbaserte plattformer

11.1 Bruk av sosiale medier

Vi har profiler på ulike sosiale medier der vi deler nyheter og tilbud. Vi forventer at du opptrer respektfullt og i henhold til plattformenes retningslinjer. Vi forbeholder oss retten til å fjerne upassende innhold og blokkere brukere ved brudd.

 

11.2 Forbudt videresalg

Produkter kjøpt fra oss er for personlig bruk. Systematisk videresalg av våre produkter uten skriftlig tillatelse er forbudt. Ved mistanke om slik aktivitet kan vi kansellere bestillinger og avslutte kundeforholdet.

 

11.3 Produkter levert av tredjeparter

Duobox er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller tap forårsaket av produkter levert i våre bokser, med mindre skaden skyldes vår direkte feil eller uaktsomhet. Produktene i våre bokser kan være produsert av tredjepartsleverandører, og eventuelle klager eller krav knyttet til disse produktene bør rettes direkte til den aktuelle produsenten eller leverandøren. Vi kan bistå med kontaktinformasjon ved behov.

 

12. Bruk av nettsiden vår

12.1 Innhold på nettsiden

Alt innhold på Nettsiden, inkludert tekst, bilder, grafikk og logoer, er beskyttet av opphavsrett og andre immaterielle rettigheter. Du har ikke tillatelse til å kopiere, distribuere eller på annen måte bruke innholdet uten skriftlig samtykke fra oss.

 

12.2 Ditt engasjement gjennom anmeldelser og kommentarer

Vi setter pris på tilbakemeldinger fra våre kunder. Ved å legge inn anmeldelser eller kommentarer gir du oss en ikke-eksklusiv, royaltyfri rett til å bruke, endre og vise dette innholdet i markedsføringsøyemed. Du bekrefter at innholdet ikke krenker tredjeparts rettigheter eller er ulovlig på annen måte.

 

13. Oppsigelse og automatisk fornyelse av abonnement

13.1 Avslutte et abonnement

Abonnementer uten binding kan sies opp når som helst ved å logge inn på din konto eller ved å kontakte oss på kontakt@duobox.no. Oppsigelsen må skje minst 1 dag før neste betalingsdato for å unngå belastning.

Abonnementer med bindingstid vil automatisk fornyes for samme periode dersom de ikke sies opp minst 14 dager før utløpet av bindingstiden. Ved oppsigelse vil abonnementet fortsette ut gjeldende periode, men ikke fornyes.

 

13.2 Hoppe over abonnementet

Du har mulighet til å hoppe over en abonnementsperiode ved å gi beskjed minst 1 dag før neste betalingsdato. Du vil da ikke bli belastet for denne perioden, og abonnementet vil automatisk gjenopptas neste periode. Det er ikke mulig å hoppe over flere perioder på rad uten spesiell avtale.

 

13.3 Avbestillingsregler

Oppsigelse av abonnement må skje via din konto på Nettsiden eller ved å kontakte oss direkte. Vi aksepterer ikke oppsigelser via post eller gjennom tredjeparts tjenester uten skriftlig fullmakt.

 

14. Angrerett for forbrukere

14.1 Angrerett

Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottok produktet. For å benytte angreretten må du informere oss ved å sende en e-post til kontakt@duobox.no. Du kan bruke vårt angrerettskjema, men det er ikke obligatorisk.

 

14.2 Konsekvenser av å bruke angreretten

Ved bruk av angreretten må du returnere varen til oss innen 14 dager fra du meldte fra om returen. Du er ansvarlig for returkostnader. Vi vil refundere betalingen du har gjort for varen, inkludert eventuelle leveringskostnader (unntatt ekstra kostnader for dyre leveringsmetoder du har valgt), innen 30 dager etter at vi har mottatt varen i retur.

 

14.3 Angrerettskjema (valgfritt)
Til: Duobox AS, Sognsveien 110D, 0860 Oslo, e-post: kontakt@duobox.no

  • Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte angreretten for min avtale om kjøp av følgende varer:
  • Bestilt den:
  • Mottatt den:
  • Navn på forbruker:
  • Adresse til forbruker:
  • Dato:
  • Signatur (hvis på papir):

15. Returpolicy

15.1 Skadede produkter

Hvis du mottar et skadet eller defekt produkt, må du kontakte oss innen 14 dager fra mottak for å arrangere retur eller bytte. Vi dekker returkostnadene ved slike tilfeller og vil tilby erstatningsprodukt eller refusjon.

15.2 Pakker returnert på grunn av mislykket levering

Dersom en pakke returneres til oss på grunn av feilaktig adresse eller manglende henting, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for eventuelle ekstra kostnader ved ny sending eller administrasjon. Kontakt oss snarest for å avtale ny levering.

16. Ansvar, erstatning, force majeure

16.1 Suspensjon av kontoer

Ved brudd på disse Vilkårene eller mistanke om misbruk, forbeholder vi oss retten til å suspendere eller avslutte din konto og nekte fremtidige bestillinger.

16.2 Tredjepartsinnhold

Vi er ikke ansvarlige for innhold på tredjeparts nettsider som det kan være lenker til fra vår Nettside. Bruk av slike nettsider skjer på egen risiko.

16.3 Sikkerhet og konfidensialitet

Du er ansvarlig for å holde din kontoinformasjon, inkludert passord, konfidensiell. Vi er ikke ansvarlige for uautorisert tilgang til din konto som følge av din manglende sikring av denne informasjonen.

16.4 Ansvarsbegrensning

Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap eller skader som oppstår som følge av bruk av våre Tjenester. Vårt totale ansvar er begrenset til det beløpet du har betalt for Tjenestene i løpet av de siste 12 månedene.

16.5 Skadesløsholdelse

Du godtar å holde oss skadesløse for eventuelle krav eller tap som oppstår som følge av ditt brudd på disse Vilkårene eller din uautoriserte bruk av Nettsiden.

16.6 Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av våre forpliktelser som følge av hendelser utenfor vår kontroll, inkludert naturkatastrofer, krig, terrorhandlinger, pandemier, streik eller andre uforutsette hendelser.

17. Diverse

17.1 Overdragelse av rettigheter

Du kan ikke overdra dine rettigheter eller forpliktelser under disse Vilkårene uten vårt skriftlige samtykke. Vi kan overføre våre rettigheter og forpliktelser uten ditt samtykke.

17.2 Lovvalg og tvister

Disse Vilkårene er underlagt norsk lov. Eventuelle tvister skal søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for norske domstoler med Oslo tingrett som rett verneting.

17.3 Alternativ tvisteløsning

Du kan også kontakte Forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/.

17.4 Ugyldige bestemmelser

Hvis noen del av disse Vilkårene anses som ugyldig eller ugjennomførlig, skal resten av Vilkårene fortsatt gjelde i fullt omfang.

 

17.5 Svindelbeskyttelse

Vi forbeholder oss retten til å avvise eller kansellere bestillinger ved mistanke om svindel, uautorisert eller ulovlig aktivitet. Vi kan også suspendere eller avslutte din konto ved slik mistanke.

 

17.6 Fraskrivelse av rettigheter

Vår unnlatelse av å håndheve en bestemmelse i disse Vilkårene skal ikke anses som en fraskrivelse av vår rett til å håndheve bestemmelsen på et senere tidspunkt.

 

17.7 Ansvarsfraskrivelse: Ingen profesjonelle råd

Informasjonen på Nettsiden er generell og skal ikke anses som profesjonell rådgivning. Du bør konsultere kvalifisert fagpersonell for spesifikke råd.

 

18. Landsspesifikke forhold

Våre vilkår kan inneholde bestemmelser som varierer avhengig av lokale lover og regler. Sørg for å lese og forstå de landsspesifikke vilkårene som gjelder for deg.

hei@duobox.noDuobox AS • 834522152

Opphavsrett Duobox © 2025

Personvernerklæring
Vilkår for bruk

 

05111812191940-betaling-17442908258964.png